сряда, декември 03, 2008

Боклук ли са хората с увреждания?

От дълго време се каня да снимам и покажа ето тази софийска действителност:




Снимките са направени на 02.12.2008 г. между 12:10 и 12:15 часа на две близки една до друга улици в централната част на гр. София, само на няколко метра от Дирекция “Транспорт” на Столична община и попадат в обособената “Синя зона”. Местата са т.нар. преференциални места за паркиране на лица с увреждания. Броят на тези места статистически расте с всяка прибавена към "Синя зона" уличка, но от личен опит мога да Ви уверя, че голяма част от тях са неизползваеми най-често поради документираните причини, поради струпани счупени клони или строителни материали от съседен строеж.

Обикновено подминавам тези барикадирани места, където би трябвало да имам възможността да паркирам (аз самата съм лице, имаща това право) и търся друго място – платено в “синя зона” или в нарушение (признавам си) с риск да ме вдигнат (което се е случвало неведнъж, макар автомобилът да е маркиран по съответния начин).

До днес.

Днес се заинатих и тъй като не бях сама, а с моя приятелка, паркирах чинно отстрани и двете с нея – крехки създания, избутахме тежките кофи, които са заснети на по-горната снимка под очудените погледи на минувачите.

А ако бях сама? А ако с бях с патерици? А ако бях в инвалидна количка?

Дами и господа от Столична община,

имащи отношение към въпросите и проблемите с паркирането в гр. София,

свършете си работата, ОСИГУРЕТЕ ДОСТЪП НА ЛИЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ ДО ОБОСОБЕНИТЕ ЗА ПРЕФЕРЕНЦИАЛНО ПАРКИРАНЕ МЕСТА и не карайте хората да се чувстват като настанения пред Вашия бездушен поглед боклук!

P.S. По стечение на обстоятелствата написах този материал в навечерието на Международния ден на хората с увреждания, за когото ми напомни г-жа социалния министър с нейното трогателно поздравление по Националната телевизия.

Уверявам Ви, съвпадението е абсолютно случайно, просто днес (02.12) ми писна да подминавам проблема, с който се сблъсквам почти всеки ден.
















От дълго време се каня да снимам и покажа ето тази софийска действителност:




Снимките са направени на 02.12.2008 г. между 12:10 и 12:15 часа на две близки една до друга улици в централната част на гр. София, само на няколко метра от Дирекция “Транспорт” на Столична община и попадат в обособената “Синя зона”. Местата са т.нар. преференциални места за паркиране на лица с увреждания. Броят на тези места статистически расте с всяка прибавена към "Синя зона" уличка, но от личен опит мога да Ви уверя, че голяма част от тях са неизползваеми най-често поради документираните причини, поради струпани счупени клони или строителни материали от съседен строеж.

Обикновено подминавам тези барикадирани места, където би трябвало да имам възможността да паркирам (аз самата съм лице, имаща това право) и търся друго място – платено в “синя зона” или в нарушение (признавам си) с риск да ме вдигнат (което се е случвало неведнъж, макар автомобилът да е маркиран по съответния начин).

До днес.

Днес се заинатих и тъй като не бях сама, а с моя приятелка, паркирах чинно отстрани и двете с нея – крехки създания, избутахме тежките кофи, които са заснети на по-горната снимка под очудените погледи на минувачите.

А ако бях сама? А ако с бях с патерици? А ако бях в инвалидна количка?

Дами и господа от Столична община,

имащи отношение към въпросите и проблемите с паркирането в гр. София,

свършете си работата, ОСИГУРЕТЕ ДОСТЪП НА ЛИЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ ДО ОБОСОБЕНИТЕ ЗА ПРЕФЕРЕНЦИАЛНО ПАРКИРАНЕ МЕСТА и не карайте хората да се чувстват като настанения пред Вашия бездушен поглед боклук!

P.S. По стечение на обстоятелствата написах този материал в навечерието на Международния ден на хората с увреждания, за когото ми напомни г-жа социалния министър с нейното трогателно поздравление по Националната телевизия.

Уверявам Ви, съвпадението е абсолютно случайно, просто днес (02.12) ми писна да подминавам проблема, с който се сблъсквам почти всеки ден.
















10 коментара:

  1. Явно кофите за боклук са по-важни от хората. Не само хората с увреждания, а и всички останали са принудени или да паркират някъде другаде, защото свещените кофи заемат своето подобаващо място. Или пък пешеходците трябва да ги заобикалят по вълшебни начини, защото са се настанили и по тротоарите.
    Противно е да виждаш кофи и контейнери, прелели от гадости, на места, където трябва да ги няма. Достатъчно е по улиците да има кошчета!!!, а контейнерите трябва да са в оградени пространства (скрити от погледите и незаемащи пространството за паркиране и движение по улиците).
    А съвпадянието е чудесно. И съвсем на място!

    ОтговорИзтриване
  2. присъединявам и варна като град с проблеми за хората с увреждания. съпругът ми е със специална карта от общината за паркиране и достъп на автомобила до желана дестинация. най-често имаме работа в центъра - но в т.нар. "частни паркинги" отричат да имат места за инвалиди и ако настояваш - влизаш, но не намираш место. не коментирам кривите физиономии на пазачите на паркинга.
    на специалните сини места в обществените паркинги или пред магазините обикновено намираш лъскави коли или каквито и да е коли, заели местата без обозначителните знаци за инвалидно право, например скоро поставения паркинг под спортна зала, удобен за разходки в морската градина. винаги съм се чудила какво ли ще ме сполети, ако "запуша" някоя нагла кола, спряла на нашето место и ... не ми стига куража да го направя, защото не знам като си докарам неприятностите, към кого да се отнеса, за да защити правата ни.

    ОтговорИзтриване
  3. ДРАГИ ГРАЖДАНИ НА НИКОИ ОТ ОБщИНАТА НЕ МУ ПУКА ЗА ТРУДНО ПОДВИЖНИ ХОРА.ВАЖНО Е КМЕТОВЕ И ЗАМ КМЕТОВЕ ДА ИГРАЯТ СВОИТЕ ИГРИ И ДА ИМ ПЛАщАМЕ ДАНАЦИТЕ СИ.
    ЖАЛКО Е ЧЕ НЯМАМЕ ДОСТОИНИ ХОРА ЗА КМЕТОВЕ А САМО ...А ДАЛИ МАФИЯТА НЯМА СЪРЦЕ? ЗАПОЧНАХ ДА СЕ ПИТАМ ДАЛИ МАФИЯТА НЯМА ДА ПОМОГНЕ ПОВЕЧЕ ОТ ЕДИН УЖ ОБщИНАРСКИ?

    ОтговорИзтриване
  4. Az predlagam da napravim nesto dostoino -da zakriem nakraia tazi parodia nare4ena Balgaria. To ako beshe samo kofite za bokluk shteshe da e dobre.

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря за подкрепата.
    Мога да Ви уведомя, че днес кофите които преместихме вчера, си бяха на обичайното място, отново препречвайки достъпа до регламентираните места.
    Направих опит да публикувам материала в сайта www.gradski.bg, за да дам по-голяма гласност на проблема, но администраторите не ме одобриха:)

    ОтговорИзтриване
  6. За нашите политици е по важно да си гласуват какви пенсии ще взимат,отколкото да свършат малко полезна работа,като например да помислят малко ,за народа които ги е избрал.Никои от тях не се замисля как би се почуствал ако е в това положение,ако само за секунда го направят нещата ще бъдат други.Дано скоро се появи някои с малко съвест.Само едно мога да ви кажа, кураж и за съжаление много търпение!

    ОтговорИзтриване
  7. pavkata@
    това не е проблем на институциите (всъщност е де :( ). това, което казвам е че човека, който е оставил кофата там сигурно има завършен 7 клас, гимназия в най-добрият случай. той просто изхвърля Нашите боклуци. една глоба и няма да се повтори...
    А сега нещо по фрапантно.
    Днес е денят на хората с увреждания. Вчера масларова направи обръщение към хората с увреждания (БНТ1 след централната емисия новини). в него тя направиотчет как се грижат за хората, колко били свършили, 140 млн лева похарчени (10млн за строителната компания на мъжа и за ремонт) и т.н. и т.н.
    А МОЖЕ ЛИ ДА ТОЛКОЗ ТЪПИ И ДА НЕ СЛОЖАТ ЖЕСТОМИМИЧЕН ПРЕВОД. или в България глухите вече на са увредени?
    е такава ни е цялата работа аман!
    Благодаря за вниманието

    ОтговорИзтриване
  8. НЕ СА ВИ ОДОБРИЛИ АДМИНИСТРАТОРИТЕ ЗАщОТО щЕ СБЪДНЕТЕ ТЕХНИТЕ КОШМАРИ ,А ТЕ СА ЧЕ ВСИЧКИ СА ПОТЕНЦИАЛНИ ИНВАЛИДИ ИЛИ МОЗЪЧНИ КАКТО АМИНИСТРАТОРИТЕ НА WWW GRADSKI.BG.. ЖАЛКО ЧЕ ИМА ТОЛКО БОЛНИ ОГРАНИЧЕНИ МОЗАЦИ.
    ИМА ХОРА ИМА И АДМИНИСТРАТОРИ КОИТО НЕ СА ДОСТОИНИ .НО РАДВАИТЕ СЕ ЧЕ ИМА И ЪМНИ АДМИНИСТРАТОРИ КОИТО РАЗБИРАТ ЖИВОТА.

    ОтговорИзтриване
  9. Съгласен съм с текста. Но искам и аз да разкажа една история. Работя в центъра. Всеки ден виждам как на сините паркоместа за инвалиди спират автомобили от 50 000 лв нагоре. Ежедневно гледам как един джип Мерцедес със синя лепенка спира и от него слиза русокосо маце, което очевидно не е инвалид. И когато дойде кола с истински инвалид няма къда да спре. Смятам, че съюзът на инвалидите трябва първо до изчисти от редиците си мнимите инвалиди, иначе няма смисъл да се напъва за още паркоместа.

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте, анонимен (22.01.),

    Със съжаление мога да кажа, че съм била свидетел, когато лица, които не са приносители на правото на преференциално паркиране, използват съответните стикери.
    Но не винаги това може да бъде установено, управлението на автомобил на определена стойност или марка не са критерий! Нито пък русокосата глава:)

    Аз също управлявам джип и в повечето случаи нямам видими белези, по които да бъда "разпозната" като лице с увреждания, но за жалост съм и често ми се налага да удостоверявам това пред властите, които подхождат с недоверие.
    Но болестта не пита - да ли си млад, да ли си способен, да ли си интелигентен и т.н.

    Много бих искала гражданската съвест в тези, които нямат затруднението да се придвижват (макар да не ми личи, аз имам именно такова) да заговори и да не злоупотребяват. Защото не само на определените за преференциално паркиране места се злоупотребява от неправомерно поставени стикери.

    Също толкова вбесяващо е, когато на огромния паркинг пред някой от магазините Била (не правя реклама) на определените за хора с увреждания паркоместа спират необозначени автомобили. И аз все се заканвам, че някой ден ще блокирам тези коли, за да се научат от опит, че не им е мястото там.

    ОтговорИзтриване